på tal om SJÄLVFÖRTROENDE

  2009-08-09 / 01:16:16 / emelie englund /
"Postat av: anna"
hur kan man göra för att bli nöjd med sig själv,
sitt utseende, sin kropp osv?
sv: Ska ta upp det i ett inläägg när jag har tid, PÅMINN MIG !

Jag kom ihåg det själv.
Jag har fått bättre självförtroende genom att skita i vad folk tycker om mig, so what om någon tycker jag är ful? Jag är som jag är, passar det inte så blunda varje gång du ser mig? Så tänker jag, och det är precis det som fått mig att tänka att jag faktist är nöjd med mig själv, jag har en hyfsat fin kropp, jag har en rolig personlighet. Allt kan ibland va så himla bra.

Jag brukar ställa frågan till mig själv "När känner jag mig fin&vacker?"
Svaret blir oftast: när jag är fixad, när jag har fina kläder och förlängning. Är fest sminkad och har färg på läpparna, då känner jag mig fin. Fast faktist, det ska inte behöva va så, jag tycker man ska känna sig fin hela tiden, man ska känna sig stolt för den man är. Osminkad eller sminkad, it doesn't matter. Och ja det är jag, men självklart har man vissa saker man vill ändra på, men innerst inne känner man sig snygg och söt.

Klart man har sin förebilder och det kommer alltid finnas någon du tycker är finare än du. Fast så ska det inte behöva vara !

Säg till dig själv att du är fin, ger någon dig en komplimang som t-ex att du är söt eller snygg säg Tack och inte "Nej det är jag inte, jag är skit ful" för det får dig att tänka att du är ful. Övertala dig själv hela tiden att du är bra som du är, att älska sig själv är lite mycket begärt om du före haft sjukt dåligt självförtroende, ta ett steg i taget och sen kommer det gå prima ballerina. I promise you !


one step at a time darling



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0