RESULTATET SKA BLI :

  2009-10-29 / 12:19:10 / /

Egentligen borde självkänsla vara ett obligatoriskt ämne på skolschemat, för det spelar ingen roll hur många mattetal vi löser eller hur många årtal vi lär oss. Om vår självbild säger att vi är sämst i världen på matte och historia (t.ex) så är det just det resltatet som kommer synas. Ingenting går med en påse skit till självkännsla !

Dags att träna upp detta, jag kommer försöka skriva av mig lite någon&några gånger i veckan för att hjälpa er som kände er träffade. Jag har varit där själv och är där även nu, men jag har lärt mig genom alla åren vad som är rätt och fel .

Efter jag hjälpt er vill vi ha det här resltatet:
 Vi tycker om oss själva - och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i våran omgivning
 Vi blir gladare - och har helt enkelt roligare
 Vi gämnför oss ite med andra - utan utgår från oss själva och våra egna förusättningar
 Vi klarar av att begå misstag utan att känna oss misslyckade och dåliga - Vi ser misstag som utveckling och erfarenheter och gör enkelt om dom till roliga historier
 Det blir lättare för andra att tycka om oss - eftersom vi tycker om oss själva, på riktigt !
 Vi känner tillit - till att vad som än händer så klarar vi av att hantera det.
 Vi tar ansvar för våra relationer - och vi känner oss trygga.
 Vi får distans till oss själva - samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och hur vi mår.
 Vi följer våra egna drömmar - och blir mer och mer framgångsrika, dessutom njuter vi av de framgångar vi har.
 Vår inre trygghet för att vi säger ja när vi menar det , och nej när vi inte vill


emelie

gud , första vettiga bloggen jag både sett och läst. du ser ut att vara en jätte söt tjej :)såna här saker du skrivit om självkänsla är jätte bra. ta hand om dig tjejen <3

2010-02-06 @ 20:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0