SVAR PÅ FRÅGOR DEL 3

  2012-11-17 / 00:59:00 / frågestund /
Hej! skulle du kunna göra en video på hur du sminkar dig?
Har följt din blogg i flera år och tycker du är jättefin och har jättenice stil!
Kan du göra en tutorial på hur du gör dina ögonbryn. Skulle vilja lära mig de!
Jag körde dom här två frågorna tillsammans.
Vad roligt att höra ! Jag kan testa och se hur det ser ut, haha kommer kännas sjukt konstigt
men jag kan testa. Men påminn mig då jag är sämst på att komma ihåg :)
Hur håller du dig motiverad till att plugga? 
Oj, ingenting alls faktiskt. Jag är inget stjärnskott i skolan direkt, jag gör mitt bästa och har inte
alltid all tid i världen. Men jag försöker väl se det som att "bara det här året ut och sen ett till,
kämpa på". Jag menar, det är dom här betygen som väljer mitt jobb i framtiden, i stort sätt ! 

Vad vill du göra i framtiden?
Jag har absolut ingen aning, jag kommer förmodligen som det ser ut nu att jobba direkt efter skolan
sen får jag helt enkelt testa mig fram och se vad som händer med tiden.. eller något?
 
vad har du för läggning och vad tycker du om andra läggningar ?
Jag håller mig till grabbs, har aldrig attraherats på det sättet till tjejer. Sen vad andra attraheras
till är deras grej. Jag tycker det är as coolt att våga gå ut med att man är lagd åt något annat 
håll! Det blir bara vanligare och vanligare och man ska följa sitt hjärta, så varför ska det vara annat
än okej att tycka om någon till samma kön t.ex.?
 
har du nån kontakt med elin hultman? hängde inte ni typ jämt förut?
Absolut inte på samma nivå som förut, men vi slänger väl iväg något sms ibland!
 
Vad måste man ha för betyg för att komma in på mediagymnasiet?
När jag sökte så sa de att man var tvungen att ha 230 poäng för att komma in på fotolinjen som
jag nu går på. Jag hade då 180 ungefär, så jag köttade satan hela nian och resultatet blev 280
poäng. Dock visade det sig att man bara behövde strax under 200, 190 om jag inte minns
helt fel? Det blir lite olika från år till år. Kraven blir olika, men de kraven är inte speciellt höga
och heller inte poängen!

Vilka ämnen måste man va bra i?
Jag kom till Mediagymnasiet som helt "neutral". Var nog inte bättre på något specifikt, men
att kunna fota var deffinitivt inte ett krav, om du nu är intresserad av fotolinjen. Jag har aldrig
varit grym i matte, engelska eller historia och alla dessa tråkiga ämnen, men de förväntar sig
inte allt för mycket heller. Man får lära sig att fota, man får lära sig kameran som man får och
hur allting fungerar. Helt från början! För att korta ner det här svaret så är det - inget speciellt !
 
Trivs du på ditt jobb?
Självklart trivs jag på mitt jobb, jag tycker det är sjukt roligt och jag och min chef och även de
andra anställda kommer överens super bra! Sen ger det en väldigt mycket att jobba där. Love it!
 
Hur ser en rolig helg för dig ut? 
Hade du frågat mig för något år sen, eller några månader så hade jag skrivit ett ord - fest.
Det bestog mina helger av förut, jag gjorde i princip inget annat än att stressa för att få alkohol,
hitta fest och veta vad jag skulle ha på mig. Just nu: Jobb, myskvällar, långa fikstunder och
självklart shopping. Att festa är inte prio nummer ett längre!

Har du bra betyg?
Beror på hur man ser på det och vem man jämnför med. Jag har inte ett ända IG
(eller F som det heter nu) och har aldrig haft. I nian fick jag ruggigt bra betyg men
i gymnasiet är det inte lika lätt, speciellt inte med det nya betygssystemet.
Jag har nog medel betyg!
 
Tror du på Gud?
Nej det gör jag inte.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0