TROTSÅLDERN FORTFARANDE

  2013-08-02 / 09:22:18 / deep /
En dag insåg jag att jag inte kunde se ut såhär. Till och med när jag var blond så hade jag samma problem. Det är en grej som jag får leva med. Jag fick alltid komentarer som "Vart är dina ögonbryn" men det var från respektlösa idioter. Tror ni inte att jag kunde sitta och kolla på alla möjliga människor och önska att jag hade ögonbryn som dom? Det låter så himla töntigt att säga det såhär. Men det är en grej som jag och även många andra har reagerat på. Att vara blond och knappt ha några ögonbryn är en sak. Jag är trots allt blond i grunden. Men att vara svart hårig och måla ögonbrynen var bara naturligt för mig. För att det skulle se naturligare ut. Nu tror ni att jag är korkad för mina ögonbryn såg långt ifrån naturliga ut, men att vara svart hårig och ha blonda ögonbryn som knappt syns, det är onaturligt. Jag färgade de men hade inte så mycket att färga. Tillslut började jag måla ögonbrynen och blev bara mer och mer brutal genom åren. Ibland kunde jag dra mascara över ögonbrynen så de skulle bli mörka. Så svarta var de. Jag tyckte det såg bra ut, förmodligen, annars skulle jag aldrig gå runt så. Men mest av allt skulle jag vilja slippa måla de alls.

Att få elaka komentarer gjorde mig ingenting, jag har inte slutat måla de på grund av det. Utan jag har bara fått mer hårstrån och en riktig form så jag bara behöver mörka dom lite grann med en ljusare penna. Om någon säger åt mig att något är fult, som t.ex. mina ögonbryn, då fortsätter jag bara. Att trotsa kallas det!


Nattiiz

Du är skitfin, jag har inte ens nå hår vid ögonbrynen... Målar jag inte på något ser det ut som att jag har cancer.. Och nej jag har inte valt att raka bort dom utan jag har aldrig haft ögonbryn så känn dig lyckligt lottad :p Men gör som jag planerar att göra, tatuera in ögonbryn! Min moster har gjort det och det visste jag inte förrän hon sa det eftersom det ser så naturligt ut :)

2013-08-02 @ 23:22:39
URL: http://browneyedbitch.blogg.se
Angelina

Herregud dina ögonbryn är super fina och fräscha, det är fint med "mindre synliga" ögonbryn! Kolla bara på Kate Moss

2013-08-03 @ 17:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0