MAKE A CHANGE

  2013-01-17 / 08:22:53 / emelie englund /
Jag har i en väldigt lång tid nu varit svarthårig. Som dom flesta vet så är jag egentligen blond. Väldigt blond. Men jag trivs inte i det så jag färgar mitt hår ungefär en gång i månaden när min utväxt blir för brutal. Nu börjar jag tröttna på att vara svart hårig. Jag vill göra en förändring. Kanske bara ljusare brun? Röd hårig? Men helst av allt så skulle jag vilja ha som en ombre (om det heter så) Att utväxten är mörk brun och sen en massa ljusa slingor på det. Dock kommer mitt hår att avlida, jag kommer behöva avfärga, färga, färga, bleka, bleka, bleka. Jag får nog glömma det där tills sommaren iallafall, då lär håret blekas osv osv. Men någonting vill jag göra, typ NU !


Matilda

är frisör, vill du ha ett tips så skulle jag glömma avfärgning (har varit svarthårig själv), det om något tar död på håret, det kan vara olika från person till person men har man färgat sitt hår med köp-färg om och om igen så sitter det verkligen där, speciellt om du har haft färgen i hela håret varje gång istället för bara i botten, troligtvis kommer då avfärgningen max ge ett mörkbrunt resultat + sliiitet hår.
Istället, slinga upp det långsamt steg för steg om du vill göra någon förändring, bättre att börja nu eftersom du måste gå väldigt varsamt fram så du har en liten grund tills solen börjar komma fram då de kommer hjälpa till mycket om du redan har slingor i håret, t.ex första slingningen kanske inte kommer synas särskilt jättemycket men man får bygga på efterhand, man känner ju själv också hur håret reagerar, annars kommer du behöva klippa av en bra bit.
:)

2013-01-17 @ 14:02:08
sanna

Jag har också varit svarthårig och nu börjar jag bli ljus hårig igen jag har blekat mitt hår nu kanske fyra gånger och mitt hår är redan ljusare och den svarta hårfärgen är borta men det är ju olika till person men om du ska bleka håret så gör det två gånger i månaden det gjorde jag men du måste låta ut växten växa ut lite så går det bättre så gjorde jag men håret blir lite rött blont i början men prova att bleka håret två gånger först i en månde och jag klippet topparna lite så det inte skulle bli slitet -

2013-01-18 @ 12:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0