GYMNASIET

  2013-11-10 / 21:37:06 / emelie englund /

Hej fina du! Jag är född 98 och ska välja gymnasie nästa år. Mitt mål är att komma in på Mediagymnasiet som du går i. Och jag läste på deras hemsida att man var tvungen att ha godkänt i bland annat matte och lite annat. Jag är verkligen jättedålig på matte, men jag vill verkligen in på gymnasiet. Jag undrar hur det var för dig innan du började där och hur jag ska få motivationen till att kunna klara bla matten. Kram Hej! Ja för att komma in på vilket gymnasie som helst så måste man ha godkänt i matte, svenska och engelska. Annars får du plugga upp det på iv vilket inte är speciellt roligt! Så det måste du ordna först och främst! Sen beror det helt på vilken linje du är ute efter. De har olika intagningspoäng osv. Foto som jag går hade då jag sökte in 190 poäng som minimum gräns. Jag gick in med hela 280 poäng så för mig var det inga problem. Dock hade jag bara 180 när jag gick i åttan, så hela nian pluggade jag ihjäl mig för jag ville verkligen in på den här linjen och du ser vad det gav. Det gav mig 90 poäng på bara ett år. Jag fick min motivation för att jag verkligen ville komma in. Hitta din gtej och kämpa för att nå dit. Det är allt jag kan säga! Allt är möjligt kära du :)

Några bilder från den första veckan i skolan, gud så man förändrats. Kul att se :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0