SLUTA RÖKA

  2013-10-04 / 12:43:13 / emelie englund /

Woow vad tiden går fort. På söndag är det hela åtta månader sen jag rökte sist.
Jag tycker det är helt sjukt. Vi hade öppethus i skolan och det var snö ute.
Jag hade verkligen fått nog, först och främst har jag magkatarr och att röka är bland det
värsta manvkan göra. För varje cigg jag tog fick jag ont. Men det hindrade mig inte helt
ändå, med tanke på att jag rökte i flera år. Det krävs egentligen så lite för att kunna sluta.
Och det är att bestämma sig, att bara "efter det här paketet är det slut". HÅLL DET! 
Det var så jag gjorde, ingen trodde på att jag någonsin skulle sluta för jag hade sagt det
så många gånger. Efter att ha gjort mina föräldrar besvikna ett antal gånger så hindrade
det inte mig heller. Jag fortsatte! Sen en dag så sa jag bara - det här är min sista cigg.
Och så blev det, med handen på hjärtat så kan jag nu säga att jag är rökfri och jag vill aldrig
börja röka igen. 

Dels för att det kostade mig minst 1000 kronor i månaden
Dels för att man luktar så ruggigt jävla äckligt.
Dels för att man kan krama&pussa på mamma utan att hålla andan (hehe)
Dels för att jag mår bättre.
Dels för att det bara är dåligt.

Det går att ta upp miljoner olika anledningar, cigg är inte bra. Dock kan jag inte
säga något om det. Folk röker, alla kan inte vara lika motiverade som jag. Jag
köpte en elcigg som jag använde när jag behövde det och när jag var ute på fest.
Den kostade mig 300 spänn och så jävla värt det. Jag behövde bara känslan
att ha något mellan fingrarna, dra in, ner och sen blåsa ut.

Se mig som en motiveringskälla alla därute som röker. Sluta på en gång!
 


Anonym

Cred!!!

2013-10-05 @ 13:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0