MIN FÄRGFÖRVANDLING

  2013-09-15 / 17:13:00 / emelie englund /
Jag har fått frågan om hur jag gick från svart till där jag är nu.
Det här är avfärgningen som jag använde mig av, jag köpte den på Kicks och jag köpte två stycken med tanke på att jag hade ganska långt hår. I flera år har jag färgat svart en gång i månaden med tanke på att jag fick en ljus utväxt rätt snabbt. Det viktiga att tänka på när man gör avfärgning är att har man utväxt så är det superviktigt att inte lägga färg på den, annars kommer utväxten bli kritvit. Fråga om mer råd hos Kicks.
Såhär vart mitt hår efter en avfärgning, jag hade väldigt tur med tanke på att det kan bli hur som helst. Jag fick en rätt så jämn röd färg och jag trivdes faktist ganska bra. Min utväxt var dock gul, vit och orange. 
Mood är en väldigt billig färg, fungerar väldigt bra men man måste tänka på att det är inte lika mycket färg i dessa som i vanliga färger. Om jag vid vanliga fall köper två hårfärger så behöver jag tre med Mood. Tror de kostar runt 40-50 spänn!
Jag la i blonderingen och sen den mörkguldblonda och det gav mig en jämn färg i hela håret. Fortfarande väldigt röd/orange i färgen. Men efter det här fick mitt hår vila, iallafall ett litet tag :D
Askblond tar bort det röda/oranga så jag la i en mellanblond (skulle valt mer ask nu i efterhand)
Sen dess lät jag håret va i sol, och av att duscha blev det mer utvättat.
Såhär var jag hela sommaren, nu ha jag lagt i en färg som tonade ner det oranga och slingade blondt.
Det gäller att ha tålamod, jag är fortfarand einte nöjd och har säkert hållt på i ett halv år snart. Men man ska vara rädd om sitt hår. Tänk på att askblond alltså grön och matt färg tar bort det röda! Lycka till :)
 
 


Line

Your new hair looks AMAZING! I love it!!

2013-09-15 @ 20:31:30
Maja

Hej! Jag undrar om du har körtkort? Om inte, tänker du skaffa det nån gång? :)

2013-09-15 @ 22:09:51
Linnea

Hej! Vill först och främst säga att du är sjukt vacker och har en riktigt bra blogg som jag klickar in på dagligen! Såg på coozies hemsida att man kunde beställa hem tröjan du visade i ett inlägg men det finns inte bilder på alla. Och eftersom jag bor i Göteborg var det super. Så vet du vilken tröja det är på hemsidan? Kram

2013-09-15 @ 22:19:50
Denlyckligatjejen

Tack så hemskt mycket att du tog tid och svara på min fråga. Men en grej jag inte fattade det här med blondering & mörk guldblond? Hade du 3 var eller? Alltså 3 st bleknimgar och 3 mörk guldblonda??? Eftersom på bilden är det bara 2 stycken. Tack !!

2013-09-15 @ 23:01:34
URL: http://denlyckligatjejen.blogg.se
Anonym

Från fula ankungen till topmodel. Riktigt snygg på sista bilden

2013-09-16 @ 00:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0