WOMAN THAT NEED MONEY

  2013-09-18 / 10:33:38 / emelie englund /
Tiggare. 
Jag vet inte vad jag tycker och tänker riktigt när det gäller tiggare. Kvinnan på bilden sitter mot en vägg på Götgatan precis intill en bankomat. Hon bugar och ber, och någonstans får jag ont. Men jag kan inte riktigt känna med dom här människorna med tanke på alla "bossar" många av de har över sig som tar pengarna de samlat in. Jag är förmodligen inte ensam om att tycka såhär. 

I Sverige får nästan vem som helst bidrag, kvinnan på bilden behöver inte sitta såhär. Det kanske ger henne ett par ynka kronor om dagen, kanske ingenting alls. Jag förstår inte varför man gör så mot sig själv, det vill säga om man verkligen inte behöver. Det finns tiggare som verkligen inte har pengar och boende, men i Sverige är det för många. Därför tror inte jag på de som sitter där, jag har sett kvinnan förut, hon ser helt "okej" ut. Det finns värre män eller kvinnor som haft samma kläder på sig de senaste fem åren. Vad tycker ni? Håller ni med mig?


Sandra

Det är många tiggare i Sverige och andra länder som får betalt för att tigga. Alltså ska man aldrig ge till tiggare, för som du sa så får alla hjälp i Sverige.
En gång så gav en vän till mig ett par kronor till en tiggare, senare när hon skulle tillbaka till bilen såg hon över gatan hur tiggaren hoppade in i sin bil och körde iväg.
Sen ser jag alltid tiggare med guldtänder och nya skor.

2013-09-18 @ 13:00:46
Anonym

jag såg en tiggare prata i mobil, hur fan har man råd med mobil om man måste sitta å tigga pengar

2013-09-18 @ 14:58:04
A

En del blir också lurade men man ska inte ge dem man vet aldrig och eftersom det är fattigt Sverige så har folk inte råd att ge dem pengar bara några kronor en del av dem är det ju synd om men man kan undra ibland hur dem kan ha nya kläder och hoppa in i bilar och så en gång när jag och min syster var på en fest i stan så kom det fram en man en tiddare alltså med en lapp som vi skulle läsa och min syster gav honom 30 kronor och gav oss en ros och sen ville han ha mera pengar och då börjar man undra hur kom hem annan man fram och sa åt oss att inte ge honom pengar och ta tillbaka pengarna och det fick vi och undrar hur dem hade råd med rosor sjukt är det men som sagt så finns det dem tiggare som det är synd om som har blivit lurade . jag har inte råd att ge dem pengar måste ha mina för att klara mig liksom men det är så konstigt allting

2013-09-19 @ 00:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0