HUR KÄR FÅR MAN BLI?

  2010-09-01 / 12:49:57 / deep /
Nu har jag börjat på den här boken vid namn av "Hur kär får man bli?" som ni ser. Jag har bara läst 20 sidor ungefär och kan inte säga så mycket. Men jag har hört att boken är jätte bra !
Sen något/några år tillbaka har jag haft det svårt med läsförståelse. Jag får t.ex läsa en sida 2 gånger, eller en mening flera gånger. Det är för att jag förstår inte vad jag läser. Jag kan läsa och läsa, ögonen går från sida till sida och sen om och om igen. Men jag förstår inte vad jag läst, jag kan inte återberätta det jag läst.
I 2:an till 5:an läste jag hur mycket böcker som helst, varje kväll läste jag och där med fick jag bra resultat på "LUS" eller vad det nu hette man hade då. Sen slutade jag vilket jag ångrar för nu har jag fått svårt. Att träna upp sig i det igen är inte det lättaste men det man kan göra är väl att läsa och läsa. Jag vill inte bli "särbehandlad" om man nu får uttrycka sig så. Lite taskigt kanske. Men det är ingenting jag vill, att ha dysleksi (?) och få boken uppläst från CD eller av lärare. Inget jag vill så därför har jag börjat läsa en hel del.
Jag kan aldrig läsa en bok som är dålig, det måste hända någonting från början. Annars ger jag upp, då är det ingenting för mig. Ungdomsböcker är bland det bästa jag vet, lite drama, kärlek, tjaffs och så vidare.
Nu när det är Nationella prov så blir jag lite panikslagen, hur ska jag träna upp mig innan februari? Mina resultat på tester i skolan gällande läsförståelse sög. Om 9 var högst hade jag 1, ETT förstå?! Ändå fick jag mitt VG i Svenska. Jag älskar att skriva, skriver jag inte i bloggen skriver jag i böcker jag har hemma. Historier och sånt det är verkligen my style! Men man får hoppas och ge sig själv en spark i röven så man kommer igång. Tjiho, lycka till Emelie!


Anonym

fett snygg design! =)

2010-09-01 @ 18:59:51
Anonym

Den där boken är skitbra!

2010-09-04 @ 00:26:01
URL: http://evelinalandsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0