SVAR PÅ FRÅGA

  2011-12-06 / 09:25:16 / emelie englund /
Heej, jag har läst din blogg sjukt länge. För jag älskar att foto och allt och du skriver så jävla bra! Jag går i 9:an nu, och har länge tänkt på att söka till media gymmnasiet, för det är inte så så långt dit heller. Jag bor i vendelsö. Men jag har lite frågor om: Är det höga intagningspoäng? Jag är inte nybörjare på photoshop och så, men är inte heller expert, måste man vara det? Eller måste man va duktigt redan från början att foto med en systemkamera? Jag har en systemkamera och jag älskar att göra om bilderna i photoshop, men jag har ju mest gjor det för skojs skull nu. Haha, lite udda fråga här, men hfungerar det med maten i skolan? Är så sjukt trött på skolmaten som vi har nu.Oj, vart väldigt mycket frågor .. Men iaf, du är grym & jag älskar din blogg. ♥

Vad roligt :) Det tar ungefär en timme från Vendelsö att åka dit. Buss till Sågen/Trollbäcken och sen 840 hela vägen hit. När jag var på öppethus påstog de att intagningspoängen låg på över 200, fraktist exakt 230. Jag hade då 180. Med lite panik så stressade jag gärnet för att komma in på den här skolan. Slutade med att jag hade 285 poäng, vilket jag var nöjd med. Dock låg intagningspoängen på endast 190 (?) om jag inte minns fel. Kändes rätt värdelöst, men jag var nöjd iallafall. Att kunna photoshop utan och innan är absolut inte ett krav. De lär dig allt från grunden och det är inte alls svårt att hänga med. Både med photoshop och foto. De förväntar sig inte kunna allting, du behöver inte ens ha användt dig utav en. Vi fick en Nikon D90 och lärde oss en massa nytt på den! Maten fungerar som så att vi har matkort på 45 kronor om dagen. Då kan man gå på olika restauranger här i Nacka. Bla. Sushi, pizza, pasta, subway, burgerking, Mc Donalds, thai osv. Sen har vi även kaffeteria i skolan där det finns Billy's, nudlar, mackor, yoghurt, läsk, bullar, panini och en massa annat. Även "dagens" serveras varje dag och kostar 40 kronor. Där finns det vegitariskt och inte. Kul att du frågar och är intresserad. Kom hit på öppet hus på onsdag (imorgon) och titta lite mer på skolan. Kram!



josefine

Åh tack så mycket för att du svarade! Och jag var på öppet hus idag, och såg även dig. vågade inte gå fram, hehe.. Men skolan verkade hur schysst som helst, och ska absolut söka dit. Tack för hjälpen!, kram!

2011-12-07 @ 18:43:44
Anonym

får ni datorer på skolan? :)

2011-12-08 @ 16:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0