MY HAIR

  2010-11-03 / 12:48:55 / deep /
Jag kan säga såhär om mitt hår. Under snart TRE års tid har mitt hår inte växt. Dock är det min förtjänst. Och mitt fel. Jag har färgat tusen gånger, plattar och lockar, har förlänging och har även limmat in min förlänging förut. Och helt ärligt så har jag inte klippt mig på riktigt på 3 år. Jag har ingen bra kvallité på mitt hår. Det är tunnt och jag har väldigt smala hårstrån om man säger så.
I Mars år 2008 om jag inte minns fel så bestämde jag mig för att färga från blond vilket jag egentligen är naturligt och hade vart hela mitt liv, till brunt. Jag gjorde det hos frissan och då klippte jag även mig. Sen dess vägrade ag klippa mig, för mitt hår lev kort och avklippt. det ä det jag är rädd för när jag ska gå till frisören. Låter som att jag tror frissan ska bita mig eller något, men jag har bara inte velat klippa mig. Och det har jag inte gjort. Dock har jag färgat från det bruna - till blondt -till brunt - till blondt - brunt och sen har jag ju vart ljus brun, lite rödaktigt och askblondt. Och nu när jag är brunett färgar jag det ungefär var och varannan månad för att jag får blond utväxt.
Som ni ser så har jag slitit rätt mycket på mitt hår. Och jag kan inget göra för att sluta färga. För är jag blond får jag mörk utväxt, är jag brunett får jag blond utväxt. Dock nu på senaste tiden har jag tagit det mer "lugnt" med mitt hår, jag har försökt att inte färga lika ofta och jag har mycket hårinpackningar och hårgrejer så att det ska bli bra. Kvallitén blir bättre, lent och sådär. Men håret växer fortfarande inte. Jag har även testat tabletter som "hårkontroll" jag började borsta håret 100 drar per dag för det ska tydligen hjälpa, jag dushcade håret i iskallt vatten. Har gjort rätt mycket men mitt hår vill bara inte växa.
Funderar på att åka och klippa mig, se om det blir bättre, för längre hår SKA jag ha. Hade jag vart någon annan hade mitt hår vart ner till knäna på 3 år. Skit på mitt hår. Förlängning i mitt hjärta. Haha nej men jag tackar den som kom på hårförlängning !


Anonym

om du får utväxt betyder det att ditt hår växer?

2010-11-17 @ 20:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0