ORÄTTVIST

  2010-11-16 / 23:22:26 / emelie englund /
Tankarna snurrar.. Det är mycket just nu, kärlek, vänner, familj, skola. Vad ska jag göra? Vilket jävla gymnasium ska jag gå? vart ska jag gå på gymnasiet? I Haninge eller utanför? Vilken linje? Kommer den linjen bli bra? Hur många poäng måste jag ha? Allt bara snurrar..

Det här med gymnasiet är sjukt. Att man ska behöva välja vad man vill göra när man är 15 jävla år är sick!? Jag tänker inte lida 3 år till, jag menar i 10 år har jag studerat, pluggat, tryckt in grejer i min hjärna och försökt hålla det kvar där. Men nu då? Sam-Eko vägrar jag gå, jag tänker inte gå något där man måste plugga& plugga hela tiden. Det är en sak jag har klart för mig. Men sen då? Går man något man är färdigutbildad till har du mindre chans till att komma in på Högskolan (om jag har fattat rätt) Och vafan är det för ny "lag" som självklart vi 95: or måste lida med.

Jävla idioter!




Anonym

jag går gymnasium.

det är chill om man väljer rätt vaL:D

jag valde media , det är ngt jag gillar osv.

det är roligare än grundskola.

2010-11-17 @ 09:54:10
URL: http://anotherpointlessblog.devote.se
Anonym

förra året kände jag exakt samma sak. om du verkligen inte vill ha mycket läxor så välj handels om det fortfarande finns. Man får knappt läxor och ändå är det en bra utbildning.



Jag läser sam/sam, dock går jag med folk som även valt sam/ekonomi. jag ångrar mig verkligen inte! trivs jättebra och vi har knappt några läxor. Det bästa med klassen är att nog alla vi är så trött på plugg osv. så det gör det bara lättare, men som sagt vi har inte alls så mycket plugg som folk säger .



men lycka till! :)

2010-11-17 @ 13:14:15
Anonym

det går inte att gå sam ek längre, allting görs om så om du vill gå ekonomi får du gå ekonomi, ekonomi, eller ekonomi, juridik :D de är aaas bra grunder och poängen ligger typ på 200-260 :)

2010-11-17 @ 17:34:21
Anonym

Jag håller definitift med dig.... vi 95:or utsäätts för allt. ´Det kommer ju ett nytt betyg system för oss också nästa år i gymnasium med A B C D E ... sjukt , hur tusan ska kan fatta , vi är uppväxta med IG G VG MVG!

Bläää vaaalet känns inte kul , men jag är inte ensam iaf :P

2010-11-17 @ 18:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0