ENKLA SKÖNHETSTIPS

  2013-08-09 / 13:52:10 / emelie englund /
Vita strumpor i vita skor och svarta i svarta.
Jag tycker det är så fult när man är schysst klädd och har vita Converse med rosa eller oranga strumpor i. Det tycker jag är synd, för det drar ner hela klädseln. Samma sak med höga färgade strumpor i låga Converse. NEJ. Jag brukar vara ganska noga med sånt där, speciellt när jag "klär upp mig". Om jag är ute och powerwalkar I don't give a shit. Men annars!
 
Risiga, smutsiga Converse. 
Min mamma tvättar alltid mina Converse om de är gråa eller så. Det är så mycket fräschare med vita skor. Man behöver inte köpa nya, utan tvätta de i tvättmaskin och de blir som nya. Som jag sa tvättar mamma mina och de gör hon i 40 grader. Om det behövs så lägg på något mirakelmedel innan och låt det ligga en timme innan du slänger in dom i maskinen. 

Målade/fixade naglar.
Små detaljer är grymt, jag älskar att ha fina naglar. Det är så najs att lägga fram busskortet på apparaten med fina naglar, haha sämsta exemplet men ni förstår. Gå in på Weheartit.com och sök inspiration. Man kan göra olika mönster och massa roligt och ibland visar de hur man gör. Det ända man behöver är tålamod och nagellack. Har man råd och känner att det är värt det - gå och gör gelenaglar. 
 
Stryk dina kläder.
Om du hinner och orkar, stryk blusen eller klänningen du ska ha på dig. Det blir stilfullt och men exclusivt på en gång. 
 
Små smycken.
Jag är inget fan av smycken. Förr gick jag alltid in på Glitter, Gina och allt vad det nu är och köpte billiga smycken jag ändå aldrig använde. De ligger bara här och skräpar. Men något jag alltid tar på mig det är mina ringar och små enkla örhängen. Ibland något halsband. Jag använder rostfritt stål på ringar eftersom jag till och med sover i dom. Vi har såna på jobbet (Coozie) och jag ångrar inte en sekund att jag köpte dom. Idag köper jag aldrig ringar som blir rostiga och fula. Lägg en hundring extra på silver eller rostfritt. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0