READING

  2013-08-07 / 09:47:00 / emelie englund /
Att läsa för mig har varit en stor svårighet, inte läsa, klart jag kan läsa, men jag läste och förstog inte vad jag läste. Efter några sidor eller till och med kapitel så kunde jag tänka efter och fråga mig själv "vad har jag just läst?" Det handlar inte om dåligt minne, utan bara att min läsförståelse låg på noll. Åttans och nians resultat på LUS eller vad det nu heter så fick jag alltid noll som resultat, vilket motsvarar sämsta betyg. Jag blev erbjuden extra hjälp men tog inte tag i det. Sommaren till gymnasiet började jag läsa böcker, jag läste flera stycken den sommaren och vips, nu är den betydligt bättre.

Jag sa alltid att jag kan inte läsa sånt som inte intresserar mig, men allt kan inte vara kul. Speciellt inte via skolan, där får du kanske en bok eller en lärobok som du inte valt själv och den kan va ap tråkig, men det är bara att läsa. Nu älskar jag att läsa, jag har börjat på en hel del serier, läste såklart femtio nyanser serien och damn, ni måste läsa dom!! Bästa böckerna jag läst och jag ville inte läsa klart den sista boken för att de va så bra. Böckerna på bilderna är nya, jag fick dom av min mamma (som för övrigt är överlycklig över att jag läser). "Matcha" är något nytt, vet inte alls vad den handlar om osv. och Noras val är tredje och näst sista bok ur en serie som är jätte bra! Det är så bekvämt att läsa på bussen, innan man går och lägger sig eller på stranden. Gör det ni med :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0