MIN HÅR FÖRVANDLING

  2013-05-17 / 10:53:00 / emelie englund /
Mitt hår var kålsvart innan jag färgade det, så jag viste att det skulle vara en lång process att göra det här. Men jag köpte en avfärgning på Kicks, två förpackningar för att man inte får vara snål med färgen då det kan bli fläckigt. Jag frågade även om råd av frisörerna på Kicks. Jag åkte hem och slängde i färgen. Trodde att jag skulle se ut som Fan dagen efter, men det vart inte så farligt. 
Såhär såg jag ut efter en avfärgning. Hårbotten var väldigt ljus med tanke på min tidigare utväxt. Men färgen blev rätt snygg och jag gillade att vara rödhårig. Efter det här gjorde jag en blondering, MOOD har en väldigt bra som även är billig. Jag slängde i den, lät den värka i en timme ungfär och sen var jag morot. Jag var verkligen orange och kunde inte gå så, som tur var hade jag köpt en brun/mörkblond färg. Med tanke på att jag hade så kmycket rött i mitt hår så blev mitt hår väldigt orange/brunt. Och så är det nu, först var det mörkare, efter några duschar så är det nu ljusare än tidigare.
 
Min tanke med det här är självklart inte där jag är nu. Jag ska slänga i en färg som inte är så röd för att få en mer brun istället för orange/röd/varm färg och sen ska jag slinga och hålla på. Om jag har tid så kan ni får hänga med på det. 
Här är en bild direkt efter jag gjort blondering och lagt i en mörkblond färg.
Ungefär såhär ser det ut nu. 

Jag har självklart fått klippa håret, men endast någon centimeter. Vill ha kvar så mycket hår som möjligt :)
 


Sanna

Hej det blev fint jag har också haft svart hår och har färgat mitt hår har fått blickat håret kommer i håg vilken tid det tog och jag använde blod färg så det blev typ blod på visa ställen och vissa andra så va det fortfarande svart men det blev till slut rött så är sjukt nöjd trodde aldrig det skulle gå men det gör det men man sliter på håret mycket så fick klippa ganska mycket . kul att se att du bloggar igen

2013-05-18 @ 00:20:34
Anonym

Du är så mycket snyggare när du inte målar dina ögonbyn sådär! På bilderna ser man dina "riktiga" ögonbryn under och dom är ju så sjukt vackra. Måla bara stråna ist för det är så mycket vackrare på dig!

2013-05-18 @ 16:19:00
Anonym

Nästa gång du ska avfärga så kör "colour b4".
Innehåller varken blekning eller ammoniak och tar bort den oönskade hårfärgen på ett skonsamt sätt ! 150kr på ica maxi !

2013-05-30 @ 21:05:11
Anonym

Du är riktigt vacker, men de där ögonbrynen - nej, bara nej.

2013-06-02 @ 20:29:42
Yasse

Colour b4 som någon sa innan, jag guck från knallröd till mörkblond på två avfärgningar utan att det slet ALLS! :)

2013-06-04 @ 17:35:38
Anonym

mycket fint:)
en fråga, varför blonderar man inte istället för att avfärga? vad är skillnaden?svara gärna i min blogg.kram

2013-06-05 @ 00:26:09
URL: http://psychedelique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0