RELATIONSHIP -önskeinlägg

  2013-10-10 / 00:19:00 / emelie englund /
Jag är en sån sorts människa som lätt fanstnar för en person, eller flera. I ett förhållande blir jag väldigt låst och gör allt för den personen jag väljer att leva med. Det är inte alla som är som jag. Många ser ett förhållande som bara ett förhållande. Medan jag ser det som en helt annan värld.
 
Relationer överhuvudtaget är super svårt, det krävs två stycken i en relation, oavsett vänner, familj, kärlek eller vad det nu är så krävs det två stycken för att bli en relation. Dessa två ska komma överens, känna tillit, älska, och vara glada tillsammans. För det är väl det viktigaste? Att vara glada, och att lita på? Det handlar inte om vem som älskar vem mest, vem som ger flest presenter eller vem som sist skrev fina ord. Det handlar om att ge och ta. Att bara ta fungerar inte i längden. Varför ska bara den ena skicka god morgon, fina kärleksbrev eller göra frukost på sängen? Någonstans måste man känna att man vill ge tillbaka, eller? 

I ett förhållande behöver man inte bjuda på dyra middagar, komma hem med fina smycken eller färska blommor varenda dag. Men man måste passa upp på varandra, att göra det gör ett förhållande så obeskrivligt mycket bättre. Skulle min pojkvän komma hem med ett par nya underkläder, en chokladkaka, eller vad det nu än är så skulle jag bli överlycklig. För det är tanken som räknas. Bara av att han går in på H&M's underklädesavdelning för att handla till mig, eller att han ens tänker tanken skulle göra mig ännu lite mer förälskad. 

Att säga hej då. Vad gör inte ondare? Det är som en kniv i bröstet för mig att bara uttala orden "Jag vill göra slut". Det handlar inte om att jag är rädd för att lämna någon, delvis självklart, men jag tror alltid att det finns en lösning på allting. Jag vill prova dessa lösningar innan jag kan uttala de orden. 
 
Lättare sagt än gjort, men allt handlar om att mötas på mitten. Sen är ett förhållande fulländat!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0