FOLLOW YOUR DREAMS

  2013-09-26 / 18:51:00 / deep /
Jag är ingen människa som vill sitta framför skolbänken i framtiden. Det tror jag inte att jag är ensam om, många idag vill oftast tjäna pengar. Pengar pengar pengar. Idag har vi andra värderingar. Folk planerar inte att plugga till läkare, psykologer eller advokater. Vi lever i nuet, även fast jag hatar ordet "Yolo" så är det ett ord som verkligen passar in på samhället idag, på människorna i samhället. Man lever bara en gång. Jag kan iallafall tänka så ibland, ska jag köpa de här dyra skorna? Kan jag äta ute femte dagen i rad? Ja, och jag gör det för att jag kan. Det är den sämsta men bästa förklaringen. Jag handlar grejer jämnt, vänner påminner mig om det väldigt ofta. Jag kan göra av med många tusen på en månad. Gör det mig lyckligare? Både ja och nej, klart det är en frihet att inte behöva tänka så mycket när man handlar, att aldrig behöva säga "jag har inga pengar", men jag sliter för mina pengar. Jag jobbar ta mig fan minst tre pass i veckan plus helger plus att jag har skola. Det här har jag gjort i snart fyra år nu och det är en självklarhet för mig, jag vill ha pengar, jag vill kunna röra mig fritt och leva livet. Jag sparar även pengar, om lite mer än ett år ska jag flytta hemifrån, då ska jag ha en handpenning till ett radhus. Big dreams tänker ni? Hah, ni ska få se, jag vet att jag klarar det! 
 
Många ungdomar lever på sina föräldrar vilket jag inte hade tyckt va helt fel om jag hade haft chansen. Men jag blev vuxen snabbt i ung ålder. Som fjortonåring stog jag på Coozie och jobbade för 50 kronor i timmen vilket var guld. Ingen annan gjorde det så jag kunde köpa den dyraste spriten och den största mängden. Jag kunde skämma bort min dåvarande pojkvän och även mig själv, jag försörjde mig själv helt enkelt. Jag har aldrig klagat, jag älskar att känna mig vuxen, redan då för tre år sen ville jag flytta hemifrån och nu har jag kommit lite längre på vägen. 

Det är så olika från person, idag är det inte svårt att få ett jobb men sluta inte. Det är så värt det, jag har haft tur med tanke på att det var min mamma som ägde företaget förut. Ge inte upp,tro på dig själv, ha drömmar och sträva mot dom.  
 


moa

så jäkla inspirerande! du är grym emelie,
har följt dig sedan 2009, hur jag hittade din blogg
minns jag inte och jag bor i norraste norrland haha, men du är
så inspirerande och stark! go girl, sluta aldrig
blogga:)

2013-09-27 @ 20:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0