SVAR PÅ FRÅGA

  2014-02-23 / 13:55:08 / emelie englund /
En vanlig vecka för mig innehåller oftast minst 5 träningspass där jag per pass tränar antingen ben/rumpa, biceps/axlar, biceps/triceps, rygg, kondition och så slänger jag ibland in lite mage då och då. Har än så länge inget specifikt schema på när jag tränar vad. Utan jag kör med killen min och han tränar mer muskelgrupper än jag som bröst och så, vi brukar kombinera våra pass ganska bra, för roligast är om man kör tillsammans. Jag är ganska ny på att träna såhär intensivt. Förut tränade jag mer "överkropp" och "nedrekropp". Denna vecka har innehållt två pass ben, ett rygg, biceps/triceps och idag biceps/axlar. Jag har sen i julas haft problem med rygg&bröst så jag kan inte göra alla övningar och har nu börjat gå hos en sjukgymnast.

Egentligen så äter jag inget speciellt, jag har bara valt att inte äta så mycket kolhydrater och fettig mat. Men eftersom jag tränar så pass mycket så behöver jag kolhydrater och för tillfället vill jag faktist inte gå ner utan nu vill jag bygga muskler. Kolhydrater bygger. Då får man istället välja vilka kolhydrater man äter, kanske skippa det ljusa brödet och istället äta flingor eller musli till frukost. Samma sak som att jag tar en sallad istället för pizza när vi äter hämtmat. Det handlar om så små val som gör ganska mycket. Denna månad har jag ätit en lunch på Burger King och jag känner att so what? Jag rör på mig och det är det som är huvudsaken. Då kan man äta onyttigt. I rätt mängder. Jag äter oftast frukost på mornarna, då blir det fil med flingor, lunch beror på om jag är i skolan eller om jag jobbar. I skolan äter jag sallad eller typ Tacobar, eftersom vi har matkort och kan äta i Nacka forum så varierar det. På jobbet blir det oftast frukt och kvarg bara. Vid middag väljer jag ibland att göra en sallad om resten av familjen äter pommes eller liknande, inte mer än så. Nu för någon vecka sen har jag bestämt mig för att ha "cheat-day" två gånger i månaden vilket innebär varannan vecka. Första fettodagen var förra helgen och då åt jag godis, ostbågar, god mat och bakelse. Denna helg får jag nöja mig med morötter och dipp. 
 
I ett förhållande kan det lätt bli att man blir "kärleksfet", vilket jag alltid varit. Jag har alltid levt i förhållanden, eller alltid och alltid, under de 4 senaste åren iallafall. Det blir lätt så att man inte bryr sig för att man har en kille, och han älskar mig oavsett och så vidare. Absolut, men jag tränar inte för min pojkväns skull, utan för mig egen. Jag är en sån som älskar att se resultat, jag älskar att boosta mig själv och träning är ett intresse som kom i samband med att jag och min pojkvän hade ett break. När man kommer ut på singelmarken igen så vill man slimma till sig, göra sig extra snygg och så vidare, ni vet vad jag pratar om! Jag gick ner några kilon och skaffade gymkort, även fast vi blev tillsammans efter 2 veckor så har jag fortsatt och jag gör det tillsammans med honom vilket är perfekt. Vi har ett delat intresse och jag tycker inte längre att han är löjlig när han står och spänner sig i spegeln utan tvärtom. Att se resultat är så jävla bra och att ha ett mål är ännu bättre!

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0